論文リスト(2008年)

2008年
  • T. Lin, A. Imamiya and X. Mao:
    “Using Multiple Data Sources to Get CloserInsights intoUser Cost and Task Performance,”
    Interacting with Computers (2008), doi:10.1016/j.intcom.2007.12.002.
  • 深澤綾, 小俣昌樹, 今宮淳美:
    “Webページ閲覧時の視線停留時間と脈波波高に基づくユーザの興味箇所の特定,”
    教育工学研究会(ET)技術研究報告, pp.1-6, 2008.
  • 深澤綾, 小俣昌樹, 今宮淳美:
    “視線停留時間と脈波波高に基づくWebページの興味箇所と興味度合の特定,”
    情報処理学会第70回全国大会講演論文集(4), pp.93-94, 2008.
  • 小俣昌樹, 内藤雄也, 今宮淳美:
    “生体信号に連動する吹き出しオンラインチャットの設計と評価,”
    ヒューマンインタフェース学会論文誌, Vol.10, No.48, pp.49-60, 2008.
  • 小笠原慧, 小俣昌樹, 今宮淳美:
    “マルチモニタ環境のためのウィンドウへのカーソルジャンプによるポインティング法,”
    FIT講演論文集第3分冊, pp.469-472, 2008.
  • 小俣昌樹, 堀内沙織, 今宮淳美:
    “アウェアネスを検出するための五感刺激と生体情報との関係の検証,”
    第34回サイバースペースと仮想都市研究会 (共催:第2回 香りと生体情報研究会), pp31-36, 2008.
  • 小俣昌樹: 人間の身体動作を取り入れたヒューマンインターフェースの開発, 財団法人長野県テクノ財団/中央自動車道沿線地域産業クラスター推進協議会主催「産学交流ネットワーク2008」, 2008年9月.

論文リスト(2007年)

2007年
  • 小俣昌樹, 小坂真裕, 今宮淳美:
    “マルチディスプレイ環境のためのタブレットの向きに連動するポインティング法,”
    第6回情報科学技術フォーラム(FIT2007)情報科学技術レターズ, pp.299-302, 2007.
  • Masaki Omata, Kenji Matsumura and Atsumi Imamiya:
    “A Pressure-Sensing MouseButton for Multilevel Click and Drag,”
    Lecture Notes in ComputerScience, Human-Computer Interaction (INTERACT 2007), pp. 434-446, 2007.
  • 小俣昌樹, 内藤雄也, 石川芙美, 今宮淳美:
    “生体信号に連動する吹き出し変化オンラインチャット,”
    日本バーチャルリアリティ学会第12回抄録集(CD-ROM), 2A3-2, 2007.
  • Tao Lin,Atsumi Imamiya,Wanhua Hu,Masaki Omata:”Combined User Physical, Physiological and Subjective Measures for Assessing User Cost,” Universal Access in Ambient Intelligence Environments Lecture Notes in Computer Science Volume 4397, pp 304-316,2007.
  • Tao Lin,Atsumi Imamiya,Wanhua Hu,Masaki Omata:”Display Characteristics Affect Users’ Emotional Arousal in 3D Games,”Universal Access in Ambient Intelligence Environments Lecture Notes in Computer Science Volume 4397, pp 337-351,2007.

論文リスト(2006年)

2006年
  • 小俣昌樹, 公彦卿, 今宮淳美:
    “感覚特性に基づいた反力と振動による風の可触化モデルの評価,”
    電子情報通信学会論文誌-D, Vol. J89-D, No.10 pp. – , October2006.
  • 小俣昌樹, 松村健次, 今宮淳美:
    “力量ボタンマウスの操作特性の検証,”
    FIT2006 第5回情報科学技術フォーラム情報技術レターズ Vol.5, pp.301-303,2006年9月.
  • Emi Kitamura, Katsuya Miyashita, Kenji Ozawa, Masaki Omata and Atsumi Imamiya:
    “Cross-Modality between Haptic and Auditory Roughness with a Force Feedback Device,”
    Journal of Robotics and Mechatronics Vol.18, No.4 pp.450-457, August 2006.
  • T. Lin, A. Imamiya, M. Omata and W. Hu:
    “An Empirical Study of Relationships between Traditional Usability Indexes and Physiological Data,”
    Australian Journal of Information System Vol.13 No.2 pp104-117, May2006.
    http://dl.acs.org.au/index.php/ajis/article/view/45/32
  • T. Lin, A. Imamiya and W.H. Hu:
    “Physiological indicators of the impact of display size on user experience,”
    In the proceeding of the Seventh Asia-Pacific Conference on Computer Human Interaction ( to be appeared)
  • T. Lin, W.H. Hu, M. Omata and A. Imamiya:
    “Large display size enhances user experience in 3d games,”
    In the proceeding of the 6th International symposium, Smart Graphics, 2006, LNCS 4073, pp.257-262. July 2006.
  • 小俣昌樹, 鈴木孝弘, 今宮淳美:
    “不快感の軽減を目指したWebバナー広告のデザインと評価,”
    ヒューマンインタフェースシンポジウム2006, CD-ROM論文集, 3621, 2006.
  • Wanhua Hu, Tao Lin, Kazuo Sakai, Atsumi Imamiya, Masaki Omata: A Visual and Haptic Multimodal Roughness Rendering with a Matrix of Regular Dots
    : Towards Digitalization of Psychological Haptic Attributes, FIT2006第5回情報科学技術フォーラム一般論文, K_068, 2006.

論文リスト(2005年)

2005年
  • Wanhua Hu, Tao Lin, Kazuo Sakai, Atsumi Imamiya and Masaki Omata:
    “Visual and Haptic Interaction on Virtual Haptic Roughness Perception with Different Lightness,”
    Proceedings of IASTED-HCI 2005, pp.126-131, 2005.
  • Tao Lin, Wanhua Hu, Masaki Omata and Atsumi Imamiya:
    “Do Physiological Data Related to Traditional Usability Indexes?,”
    OZCHI2005, November 2005. OZCHI2005ベスト論文. PDF (257KB)
  • Wanhua Hu, Tao Lin, Kazuo Sakai, Atsumi Imamiya and Masaki Omata:
    “Visual and Haptic Interaction on Virtual Haptic Roughness Perce ption with Different Lightness,”
    Proceedings of IASTED-HCI 2005, Nov. 14-16, 2005, Phoenix, USA.
  • Masaki Omata, Masami Ishihara, Misa Grace Kwok and Atsumi Imamiya:
    “Haptizing Wind on a Weather Map with Reactive Force and Vibration,”
    IFIP INTERACT2005, pp.19- 29, September 2005.
  • Wanhua Hu, Kazuo Sakai, Atsumi Imamiya, Masaki Omata and Tao Lin:
    “Lightness Influence on Virtual Haptic Roughness Perception,”
    Information Technology Letters, Vol.4, pp.249-252, 2005.
  • H. Masuda, A. Imamiya,G. Kitagata, T. Suganuma, K. Go and N. Shiratori:
    “Effects of Encoding Bit Rates on User Level QoS for Video Streaming,”
    Proceedings of IASTED Conerence INTERNET AND MULTIMEDIA SYSTEMS AND APPLICATION, pp.41-46, Feb. 2005 Switzerland.
  • H. Masuda, A. Imamiya, G. Kitagata, T. Suganuma, K. Go and N. Shiratori:
    “An Analysis of Encoding Bit Rates on Mean Opinion Score and Eye Movements for Video Streaming,”
    Proceedings of IADIS International Conference on Applided Computing2005, pp.401-404, Feb. 2005, Portogal.
  • 松井千里, 郷健太郎, 今宮淳美:
    “忠実度の異なる素材の再利用を考慮したプロトタイプ構築支援,”
    電子情報通信学会論文誌 D-I Vol.J88-D-I, No.2, pp.196-204, 2005年2月.
  • Masaki Omata, Tadashi Makinae, Yuichi Fujita, Atsumi Imamiya: Usability
    Evaluation of Website Designs Based on Semantic Model of Eye Tracking in
    Web Search Tasks, HCI International 2005, 2005.

論文リスト(2004年)

2004年
  • Xiaoyang Mao, Hiroki Kato, Atsumi Imamiya and Ken Anjyo:
    “Sketch Interface Based Expressive Hairstyle Modelling and Rendering,”
    Computer Graphics International 2004, pp.608-611, 2004.
  • Shigefumi Yamamoto, Xiaoyang Mao and Atsumi Imamiya:
    “Colored Pencil Filter with Custom Colors,”
    Pacific Conference on Computer Graphics and Applications 2004, pp.329-338, 2004.
  • 藤田雄一, 蒔苗正, 小俣昌樹, 今宮淳美:
    “Web上のカテゴリ検索のユーザビリティ評価における原因推定のための視線情報の有用性,”
    ヒューマンインタフェースシンポジウム2004論文集, pp.921-926, 2004.
  • Hisanori Masuda and Atsumi Imamiya:
    “Design of a graphical history browser with Undo facility, and visual search analysis,”
    Published Online: 1 Sep 2004, DOI: 10.1002/scj.10431 Systems and Computers in Japan, Vol.35, Issue 12(pp. 32-45) November 2004.
  • Misa Grace Kwok, 土屋良貴, 今宮淳美:
    “人間の空間記憶特性に基づく略地図生成システム,”
    FIT2004 第3回情報科学技術フォーラム情報技術レターズ, pp.303-306, 2004.
  • 松井千里, 郷健太郎, 今宮淳美, 茅暁陽:
    “動画像とスケッチを組み合わせたプロトタイプ作成支援システム,”
    情報処理学会第66回 全国大会講演論文集, 6P-5, 2004.学生奨励賞受賞
  • 松井千里, 郷健太郎, 今宮淳美:
    “動画像とスケッチによるプロトタイプ作成支援システム,”
    インタラクション2004論文集, pp. 39-40, 情報処理学会, 2004.
  • 小俣昌樹, 石原雅巳, Kwok Misa Grace, 今宮淳美:
    “感覚特性に基づいた反力と振動による流れ場の可触化,”
    FIT2004 第3回情報科学技術フォーラム情報技術レターズ, pp.287-290, 2004.
  • 小俣昌樹, 郷健太郎, 今宮淳美, 茅暁陽:
    “ネットワーク社会を目指した拡張現実感技術による情報提示法と情報操作法,”
    電子情報通信学会技術研究報告「技術と社会・倫理研究会(SITE)」, Vol.103, No.635, pp.19-24, 2004.
  • 石原雅巳, Kwok Misa Grace, 小俣昌樹, 今宮淳美:
    “感覚特性に基づいた流れ場の触覚表現法,”
    ヒューマンインタフェース学会研究報告集「VRの心理と生理」, Vol.6, No.2, pp.31-34, 2004.
  • Zhaowu Luo and Atsumi Imamiya:
    “Do Colors Affect Our Recognition Memory for Haptic Rough Surfaces?,”
    Proceedings of the International Workshop on Interactive Visualization and Interaction Technologies, Krokow, Poland, June 7-9,Vol.4, pp.897-904, 2004.
  • Qiaohui Zhang, Atsumi Imamiya, Kentaro Go and Xiaoyang Mao:
    “Resolving Ambiguities of a Gaze and Speech Interface,”
    ACM Eye Tracking Research and Applications (ETRA 2004), San Antonio, TX, USA, March, 2004.
  • Qiaohui Zhang, Atsumi Imamiya, Kentaro Go and Xiaoyang Mao:
    “A Gaze and Speech Multimodal Interface,”
    6th International workshop on multimedia network systems and applications (MNSA2004) IEEE Computer Society, Tokyo, Japan, March, 2004.
  • Qiaohui Zhang, Atsumi Imamiya, Kentaro Go and Xiaoyang Mao:
    “Overriding errors in a speech and gaze multimodal architecture,”
    ACM Proceedings of the 9th international conference on Intelligent user interface pp.346-348, January, 2004 (Portugal).
  • Daisuke Watanabe, Xiaoyang Mao, Kenji Ono and Atsumi Imamiya:
    “Gaze-Directed Streamline Seeding,”
    Proceedings of ACM First Symposium on Applied Perception in Graphics and Visualization, pp.170(poster), August, 2004.
  • Shigefumi Yamamoto, Xiaoyang Mao, Kenji Tanii and Atsumi Imamiya:
    “Enhanced LIC Pencil Filter,”
    Proceedings of International Conference on Computer Graphics, Imaging and Visualization, pp.251-256, IEEE, July, 2004.
  • Xiaoyang Mao, Kenji Tsujii, Shigefumi Yamamoto and Atsumi Imamiya:
    “Colored Pencil Filter Using LIC.”
    Proceedings of IASTED International Conference on Computer Graphics and Imaging 2004 (CGIM 2004), pp.129-134, August, 2004.
  • Qiaohui Zhang, Atsumi Imamiya, Kentaro Go and Xiaoyang Mao:
    “Robust object- identification from inaccurate recognition-based inputs,”
    Proceedings of ACM International Working Conference on Advanced Visual Interfaces, pp.248-251, March, 2004.
  • Xiaoyang Mao, Daisuke Watanabe, Makoto Fujita and Atsumi Imamiya:
    “Gaze-Directed Flow Visualization,”
    Proceedings of IS&T/SPIE’s 16th Annual Symposium on Electronic Imaging(Visualization and Data Analysis 2004), pp.141-150, January, 2004.
  • Shigefumi Yamamoto, Xiaoyang Mao and Atsumi Imamiya:
    “Colored Pencil Filter with Optical Color Blending Effect,”
    Proceedings of Visual Computing / Graphics and CAD Joint Symposium 2004(In Japanese), pp.49-53, June, 2004.
  • Yumiko Fukuhara, Xiaoyang Mao and Atsumi Imamiya:
    “Generating Animation with Pencil Drawing Effect,”
    Proceedings of Visual Computing / Graphics and CAD Joint Symposium 2004(In Japanese), pp.137-140, June, 2004.

論文リスト(2003年)

2003年
  • 松井千里, 郷健太郎, 今宮淳美, 茅暁陽:
    “動画像を用いたユーザ参加型分析作業支援システム,”
    マルチメディア通信と分散処理ワークショップ論文集, pp.19-24, 情報処理学会, 2003.
  • Q. Zhang, A. Imamiya, K. Go and X. Mao:
    “Designing a Robust Speech and Gaze Multimodal,”
    System for Diverse Users. Proceecings of the 2003 IEEE International Conference on Information Reuse and Integration (IRI2003), Las Vegas, Nevada, USA, October, pp.354-361, 2003.
  • Zhaowu Luo and Atsumi Imamiya:
    “Color Presentation Mode Affects Human Haptic Memory for Rough Surfaces,”
    Proceedings of the 2003 IEEE International Conference on Information Reuse and Integration (IRI2003), Las Vegas, Nevada, USA, October 27-29, 2003, pp.345-353.
  • 渡邊曜子, 郷健太郎, 今宮淳美, 茅暁陽:
    “多焦点表示システムの実装と評価,”
    情報技術レターズ, LM-003, September, 2003. FIT2003採択論文.
  • Hisanori Masuda, Kentaro Go and Atsumi Imamiya:
    “Effects of grouping thumbnail images in visual search,”
    Proceedings of HCI International 2003, Crete, Greece, pp.1447-1451, 2003.
  • Kentaro Go, Yasuaki Takamoto, John M. Carroll, Atsumi Imamiya and Hisanori Masuda:
    “Envisioning systems using a photo-essay technique and a scenario-based inquiry,”
    Proceedings of HCI International 2003, pp.375-379, Lawrence Erlbaum Associates, Crete, Greece, June, 2003.
  • Zhaowu Luo and Atsumi Imamiya:
    “How Do Colors Influence the Haptic Perception of Textured Surfaces?,”
    Universal Access in the Information Society (UAIS), Special Issue “Multimodality: a Step towards Universal Access”, Vol.2, No.2, June, 2003, pp.160-172. PDF (466KB)
  • Masaki Omata, Kentaro Go and Atsumi Imamiya:
    “Augmented Reality Clipboard with the Twist-Information Presentation Method,”
    Proceedings of The International Conference on Advanced Information Networking and Applications, Xi’an, China, pp.392-399, 2003.
  • Aiguo He, 加羅淳, 程子学, 郷健太郎, 小山明夫, 程同軍, 今宮淳美:
    “RIDEE-SPS: リアルタイム双方向遠隔教育環境のプレゼンテーションシステム,”
    情報処理学会論文誌, Vol.44, No.3, pp.700-708, 2003.
  • K. Go, Y. Takamoto, J.M. Carroll, A. Imamiya and H. Masuda:
    “PRESPE: Participatory Requirements Elicitation using Scenarios and Photo Essays,”
    ACM CHI2003, pp.780-781, April, 2003.
  • Xiaoyang Mao, Toshikazu Suzuki and Atsumi Imamiya:
    “AtelierM: a physically based interactive system for creating traditional marbling textures,”
    Proceedings of the 1st international conference on Computer graphics and interactive techniques in Austalasia and South East Asia (ACM), pp.79-86, February, 2003.
  • H. Kato, X. Mao, S. Isobe, A. Imamiya and K. Anjyo:
    “Non-Photorealistic Hair Modeling System with Sketch Interface,”
    Proceedings of Visual Computing Graphics and CAD Joint Symposium 2003(In Japanese), pp.7-182, June, 2003.

論文リスト(2002年)

2002年
  • Masaki Omata, Kentaro Go and Atsumi Imamiya:
    “An Information Presentation Method in the Augmented Reality World Using a Twist between User’s Head and Body,”
    Proceedings of International Workshop on Immersive Telepresence(pp.44-47).
  • Masaki Omata, Kentaro Go and Atsumi Imamiya:
    “A Gesture-Based Presentation System for Distributed Artifacts in Mixed Reality World,”
    Proceedings of The 8th International Conference on Distributed Multimedia Systems(pp.167-175).
  • Q. Zhang, A. Imamiya and K. Go:
    “Text Entry Application Based on Gaze Pointing,”
    7th ERCIM WORKSHOP USER INTERFACES FOR ALL, pp87?102
  • H. Masuda, K. Ichikawa, K. Go and A. Imamiya:
    “Measuring eye movements and mouse-pointing patterns using thumbnail images,”
    Proceedings of the 4th International Conference on Methods and Techniques in Behavioral Research(Measuring Behavior 2002), pp.166-168, Amsterdam, The Netherlands, 2002.
  • 増田尚則, 今宮淳美:
    “Undo機能をもつグラフィカル履歴ブラウザ設計と視覚的探索分析,”
    電子情報処理学会論文誌D-I Vol. J85-D-I No.8, pp.798-810
  • M. Omata, K. Go and A. Imamiya:
    “A gesture-based presentation system for distributed artifacts in mixed reality world,”
    8th International Conference on Distributed Multimedia Systems, DMS’2002, pp.
  • 茅暁陽, 長坂好恭, 山本茂文, 今宮淳美:
    “LIC法を利用した鉛筆画の自動生成,”
    芸術科学会論文誌, 第1巻, 3号, pp.147-159, 9月, 2002. PDF
  • Qiaohui Zhang, Atsumi Imamiya and Kentaro Go:
    “Text Entry Applica tion Based on Gaze Pointing,”
    7th ERCIM WORKSHOP ‘USER INTERFACES FOR ALL October, 2002, pp
  • Xiaoyang Mao, Kouichi Kashio, Hiroyuki Kato and Atsumi Imamiya:
    “Interactive Hair style Modeling Using a Sketching Interface,”
    Proceedings of International Workshop on Computer Graphics and Geometric Modeling, CGGM’2002, 2002.
  • 郷健太郎, 伊藤雅広, 今宮淳美:
    “ズーム情報を利用した適応型遠隔カメラ制御法,”
    情報処理学会論文誌 Vol.43,No2, pp.585-592, 2002.

論文リスト(2001年)

2001年
  • 喜久川誠, 茅暁陽, 今宮淳美:
    “LIC法を利用した頭髪テクスチャ生成,”
    映像情報メディア学会誌Vol.55, No10, pp.1337-1344, 2001.
  • Toshikazu Suzuki, Xiaoyang Mao and Atsumi Imamiya:
    “Simulating Marbling with Computer Graphics,”
    Proceedings of Visualization, Imaging, and Image Processing (VIIP 2001), pp.208-213, September, 2001.
  • Xiaoyang Mao, Yoshiyasu Nagasaka and Atsumi Imamiya:
    “Automatic Generation of Pencil Drawing from 2D Images Using Line Integral,” Convolution Proceedings of the 7th International Conference on CAD/GRAPHICS2001, pp.240-248, August, 2001.
  • Xiaoyang Mao, Makoto Shiba and Atsumi Imamiya:
    “Watermarking 3D Geometric Models Through Triangle Subdivision,”
    Proceedings of Security and Watermarking of Multimedia Contents III, IS&T/SPIES’s Electronic Imaging 2001, pp.253-260,2001.
  • Kentaro Go and Atsumi Imamiya:
    “Defining and synthesizing scenarios of use,”
    Proceedings of the HCI International 2001: 9th International Conference on Human-Computer Interaction, 2001.
  • 伊藤雅弘, 大前博敬, 郷健太郎, 今宮淳美:
    “頭部の位置による遠隔ネットワークカメラ制御,”
    情報処理学会第62回全国大会講演論文集, 2001.
  • Xiaoyang Mao, Makoto Shiba and Atsumi Imamiya:
    “Watermarking 3D Geometric Models Through Triangle Subdivision,”
    Proceedings of Security and Watermarking of Multimedia Contents III, IS&T/SPIES’s Electronic Imaging 2001, Jan.2001.

論文リスト(2000年)

2000年
  • Makoto Kikukawa, Xiaoyang Mao, Kouichi Kashio and Atsumi Imamiya:
    “Generating Realistic Hair Texture with Line Integral Convolution,”
    Proceedings of Computer Graphics and Imaging 2000 (CGIM 2000), pp.45-50, Nov.2000.
  • Xiaoyang Mao, Yuji Hatanaka, Atsumi Imamiya, Yuki Kato and Kentaro Go:
    “Visualizing Computa‐tional Wear with Phys‐ical Wear,”
    Proceedings of the 6thERCIM Workshop on “User Interfaces for All”, pp.110-121, Florence, Italy,2000, Oct.2000.
  • Hisanori Masuda, Atsumi Imamiya, Kentaro Go and Xiaoyang Mao:
    “An Evaluation of a Graphical History Tool with an Eye Tracker,”
    Proceedings of the 6thERCIM Workshop on “User Interfaces for All”, pp.201, Oct.2000.
  • Masaki Omata, Kentaro Go and Atsumi Imamiya:
    “A Gesture-Based Interface for Seamless Communication between Real andVirtual Worlds,”
    Proceedings of the6th ERCIM Workshop on “User Interfaces for All”, pp.122-134, Florence Oct.2000.
  • 喜久川誠, 茅暁陽, 藤田昇, 今宮淳美:
    “ソリッドテクスチャリングを利用した3次元任意面における線積分畳み込み法,”
    画像電子学会誌, 第29号, 第4号, pp.283-291 平成12年7月.
  • Hisanori Masuda, Atsumi Imamiya, Kentaro Go and Xiaoyang Mao:
    “An Evaluation of a Graphical History Tool with an Eye Tracker,”
    Proceedings of the 6th ERCIM Workshop on “User Interfaces for All”, pp.201-206, Florence, Italy, 2000.
  • 郷健太郎:
    “システム開発におけるシナリオの導入,”
    オブジェクト指向2000シンポジウム資料集, 情報処理学会, pp.149-159, 2000.
  • Kentaro Go, Tomokazu Takahashi and Atsumi Imamiya:
    “A Case Study on Participatory Redesign of Web Site with Scenario-Based Techniques,”
    Proceedings of the Seventh Internationnal Conference on Parallel and Distributed Systems:Workshops, pp.161-166, July, 2000.
  • Xiaoyang Mao, Makoto Kikukawa, Kouichi Kashio and Atsumi Imamiya:
    “Automatic Generation of Hair Texture with Line Integral Convolution,”
    To appear in Proceedings of Information Visualization 2000, July, 2000.
  • 伊藤洋, 今宮淳美, 唐沢博, 小方孝, 岩沼宏治, 茅暁陽, 福本文代, 服部元信, 小澤賢司, 郷健太郎:
    “マルチモーダルユーザインターフェースを備えた高次コミュニケーション空間の構築,”
    (創造的情報通信技術研究開発制度),
    平成12年度 通信・放送機構 研究発表会予稿集<資料発表編>; pp.177-178, 6月, 2000.
  • Kentaro Go, John M. Carroll and Atsumi Imamiya:
    “Familyware: Communicating with someone you love,”
    The IFIP WG 9.3 International Conference on Home Oriented Informatics and Telematics, pp.125-140, June, 2000.
  • 渡辺広宜, 長坂好恭, 茅暁陽, 今宮淳美:
    “CGによるデッサン風スケッチ画の自働生成,”
    Visual Computing グラフィックスとCAD合同シンポジウム’2000予稿集, pp.113-118, 2000年6月.
  • 小俣昌樹, 田上和典, 郷健太郎, 今宮淳美:
    “情報ネットワーク上の遠隔ユーザビリティ評価システム開発,”
    第6回ヒューマンインタフェース学会研究会, 電子情報通信学会研究会「ギガビットネットワーク/インターネットとマルチ>ディア」特集 平成12年2月.
  • Xiaoyang Mao, Hidenori Higashida and Atsumi Imamiya:
    “Fast Placement of Evenly Spaced Streamlines on Curvilinear Grid Surfaces,”
    Proceedings of Visual Data Exploration and Analysis VII, IS&T/SPIES’s Electronic Imageing 2000, pp.280-289, January, 2000.
  • Kentaro Go, John M. Carroll and Atsumi Imamiya:
    “Surveying scenario-based approaches in system design,”
    IPSJ SIG Notes, HI-87-8, pp.43-48, January, 2000.
  • 郷健太郎, John M. Carroll, 今宮淳美:
    “ユーザの視点を取り入れる技術:システム開発におけるシナリオの役割,”
    情報処理学会誌, Vol. 41, No. 1, pp.82-87, 2000年1月.
  • 茅暁陽, 東田秀憲, 畑中雄二, 今宮淳美:
    “3次元面上におけるストリームラインの均等配置,”
    情報処理学会論文誌, Vol. 41, No.3, 2000.

論文リスト(1999年)

1999年
  • Kentaro Go and Norio Shiratori:
    “A Decomposition of a Formal Specification:A Revised Constraint-oriented Method,”
    IEEE Transactions on Software Engineering, Vol.25, No.2, pp.258-273, 1999.
  • 蔡敏華, 今宮淳美:
    “制約オブジェクトグループベースのUndo機構と履歴ツール,”
    ソフトウエア工学研究会 123-2, 情報処理学会, 1999.5.14, pp.9-16.
  • 古屋利光, 坂本忠明, 今宮淳美:
    “仮想空間上のカーソルへの付帯表現によるユーザモデル,”
    ヒューマンインタフェース研究会84ー1 &情報メディア研究会35ー1, 情報処理学会, 1999.8.20, pp.1-6.
  • 坂本忠明, 望月孝哲, 今宮淳美:
    “瞬目の視知覚特性の分析,”
    ヒューマンインタフェース研究会84ー3 &情報メディア研究会35ー3, 情報処理学会, 1999.8.20, pp.13-18.
  • 水野貴弘, 小俣昌樹, 今宮淳美:
    “仮想空間上の作業タスクにおける両手入力の操作分析,”
    ヒューマンインタフェース研究会84ー14 &情報メディア研究会35ー14, 情報処理学会, 1999.8.20, pp.79-83.
  • 今宮淳美, 伊藤 洋:
    “高速情報ネットワーク上でのコラボレーションのためのマルチモーダルインタラク ションと遠隔評価仮想環境,”
    山梨大学工学部研究報告(招待論文), 第50巻, 1999年12月, pp.23-40.
  • 東田秀憲, 茅暁陽, 今宮淳美:
    “3次元面上におけるストリームラインの高速均等配置,”
    Visual Computing グラフィックスとCAD合同シンポジウム’99予稿集, pp.37-41, 1999年6月.
  • 喜久川誠, 茅暁陽, 今宮淳美:
    “LIC法による絵画的頭髪表現と簡易ヘアスタイルデザインツール,”
    情報処理学会 グラフィックスとCAD研究会第13回夏の集中研究集会, pp73-78, 1999.
  • 柴誠, 茅暁陽, 今宮淳美:
    “三角形再分割による3次元モデルへの情報埋めこみ,”
    情報処理学会第59回全国大会, 特2-147ー154, 1999年9月.
  • 喜久川誠, 茅暁陽, 今宮淳美:
    “LIC法を利用した頭髪のソリッドテクスチャリング,”
    『NICOGRAPH/MULTIMEDIA論文コンテスト』の論文集に掲載, 1999.
  • 小澤賢司, 坂本忠明, 森澤正之, 郷健太郎, 中貝順一, 雨宮将彦, 小俣昌樹, 今
    宮淳美, 長沢伸也, “山梨大学工学部コンピュータ・メディア工学科における感
    性教育への取り組み,” 日本感性工学会感性商品研究部会 第2回研究会資料, pp.
    1-6 (1999).
  • 小澤賢司, 坂本忠明, 森澤正之, 郷健太郎, 中貝順一, 雨宮将彦, 小俣昌樹, 今
    宮淳美, 長沢伸也, “山梨大学工学部コンピュータ・メディア工学科における感
    性工学教育,” 第1回日本感性工学会大会予稿集, p. 127 (1999)