論文リスト(2018年)

2018

  • Masaki Omata, Gen Kitagata, Takuo Suganuma: “Relationship between Physiological Signals and Mouse Operation during e-learning,” 東北大学電気通信研究所平成29年度共同プロジェクト研究発表会, ポスター発表, 東北大学電気通信研究所本館, 2018年2月22日.
  • 小俣昌樹, 日永龍彦, 豊浦正広, 鳥山孝司, 吉川雅修, 奥原利昌: “山梨大学における教育ICTシステムの利活用事例紹介,” UeLA・JADE 合同フォーラム2017 ポスターセッション 予稿集, pp.38-41, 2018年2月28日.
  • Masaki Omata and Kazuya Nakazawa : “Regression Analyses between Physiological Indexes and Level of Understanding with VAS of a Listening Task,”  Proceedings of 5th International Conference on Physiological Computing Systems (PhyCS 2018), pp.21-29, 2018年9月19日.
  • 金子大輔,石田雪也,小俣昌樹,吉川雅修,古賀崇朗(2018)大学新入生を対象とするコンピュータ操作スキルの自己評価チェックリストの開発と複数大学での利用,日本教育工学会第34回全国大会講演論文集,489-490, 2018年9月29日.
  • Kaneko, D., Ishida, Y., Omata, M., Yoshikawa, M. & Koga, T. (2018). Development of a Self-Evaluation Checklist of Computer Operational Skills for First-year University Students. In Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (pp. 530-534). (Oct 15, 2018 in Las Vegas, NV, United States)
  • Masaki Omata, Masaya Iuchi, and Megumi Sakiyama. 2018. Comparison of eye-tracking data with physiological signals for estimating level of understanding. In Proceedings of the 30th Australian Conference on Computer-Human Interaction (OzCHI ’18). ACM, New York, NY, USA, 563-567. DOI: https://doi.org/10.1145/3292147.3292233, 2018年12月6日.