2008年
  • Lin, T., Imamiya, A., Mao, X., "Using Multiple Data Sources to Get CloserInsights intoUser Cost and Task Performance,"
    Interacting with Computers (2008), doi:10.1016/j.intcom.2007.12.002
  • 深澤綾, 小俣昌樹, 今宮淳美: "Webページ閲覧時の視線停留時間と脈波波高に基づくユーザの興味箇所の特定,"
    教育工学研究会(ET)技術研究報告, pp.1-6, 2008.
  • 深澤綾, 小俣昌樹, 今宮淳美: "視線停留時間と脈波波高に基づくWebページの興味箇所と興味度合の特定,"
    情報処理学会第70回全国大会講演論文集(4), pp.93-94, 2008.

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2007年
  • 小俣昌樹, 小坂真裕, 今宮淳美: "マルチディスプレイ環境のためのタブレットの向きに連動するポインティング法,"
    第6回情報科学技術フォーラム(FIT2007)情報科学技術レターズ, pp.299-302, 2007.
  • Masaki Omata, Kenji Matsumura, Atsumi Imamiya: "A Pressure-Sensing MouseButton for Multilevel Click and Drag,"
    Lecture Notes in ComputerScience, Human-Computer Interaction (INTERACT 2007), PP. 434-446, 2007.
  • 小俣昌樹, 内藤雄也, 石川芙美, 今宮淳美: "生体信号に連動する吹き出し変化オンラインチャット,"
    日本バーチャルリアリティ学会第12回抄録集(CD-ROM),2A3-2 ,2007.

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2006年
  • 小俣昌樹, 公 彦卿, 今宮淳美:
    「感覚特性に基づいた反力と振動による風の可触化モデルの評価」,
    電子情報通信学会論文誌-D, Vol. J89-D,No.10 pp. - , October2006.
  • 小俣昌樹, 松村健次, 今宮淳美:
    「力量ボタンマウスの操作特性の検証」,
    FIT2006 第5回情報科学技術フォーラム情報技術レターズ Vol.5, pp.301-303,2006年9月.
  • Emi Kitamura ,Katsuya Miyashita ,Kenji Ozawa ,Masaki Omata ,Atsumi Imamiya:
    "Cross-Modality between Haptic and Auditory Roughness with a Force Feedback Device",
    Journal of Robotics and Mechatronics Vol.18, No.4 pp.450-457, August 2006.
  • T Lin,A Imamiya,M Omata,W Hu:
    "An Empirical Study of Relationships between Traditional Usability Indexes and Physiological Data",
    Australian Journal of Information System Vol.13 No.2 pp104-117, May2006.
    http://dl.acs.org.au/index.php/ajis/article/view/45/32
  • Lin, T., Imamiya, A.(2006):
    "Combined user physical, physiological and subjective measures for assessing usability.",
    In the proceeding of The 8th International Conference on Multimodal Interfaces (ICMI’06), pp.364-371, November 2-4, 2006.
  • Lin, T. Imamiya, A. and Hu, W.H.(2006):
    "Physiological indicators of the impact of display size on user experience.",
    In the proceeding of the Seventh Asia-Pacific Conference on Computer Human Interaction ( to be appeared)
  • Lin, T., Imamiya, A.Hu, W.H., and Omata, M.(2006):
    "Displays characteristics affect users’ emotional arousal in 3D games.",
    In the proceeding of the 9th ERCIM workshop “User Interface for All “, 27-28 pp.304-316, September 2006.
  • Lin, T., Hu, W.H., Omata, M. and Imamiya, A.(2006):
    "Large display size enhances user experience in 3d games.",
    In the proceeding of the 6th International symposium, Smart Graphics, 2006, LNCS 4073, pp.257-262. July2006.
  • 小俣 昌樹, 鈴木 孝弘, 今宮 淳美: "不快感の軽減を目指したWebバナー広告のデザインと評価,"
    ヒューマンインタフェースシンポジウム2006, CD-ROM論文集, 3621, 2006.
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2005年
  • Wanhua Hu, Tao Lin, Kazuo Sakai, Atsumi Imamiya, M asaki Omata:
    "Visual and Haptic Interaction on Virtual Haptic Roughness Perception with Different Lightness",
    Proceedings of IASTED-HCI 2005, pp. 126-131, 2005.
  • Tao Lin, Wanhua Hu, Masaki Omata, Atsumi Imamiya:
    "Do Physiological Data Related to Traditional Usability Indexes?",
    OZCHI2005, November 2005. OZCHI2005ベスト論文. PDF (257KB)
  • Wanhua Hu, Tao Lin, Kazuo Sakai, Atsumi Imamiya, M asaki Omata:
    "Visual and Haptic Interaction on Virtual Haptic Roughness Perce ption with Different Lightness",
    Proceedings of IASTED-HCI 2005, Nov. 14-16, 2005, Phoenix, USA.
  • Masaki Omata, Masami Ishihara, Misa Grace Kwok, and Atsumi Imamiya:
    "Haptizing Wind on a Weather Map with Reactive Force and Vibration",
    IFIP INTERACT2005 pp.19- 29, September 2005.
  • Wanhua Hu, Kazuo Sakai, Atsumi Imamiya, Masaki Omata, Tao Lin:
    "Lightness Influence on Virtual Haptic Roughness Perception",
    Information Technology Letters, Vol.4, pp. 249-252, 2005.
  • H.Masuda, A. Imamiya,G.Kitagata,T.Suganuma, K.Go,N.Shiratori:
    "Effects of Encoding Bit Rates on User Level QoS for Video Streaming",
    Proceedings of IASTED Conerence INTERNET AND MULTIMEDIA SYSTEMS AND APPLICATION, pp.41-46, Feb. 2005 Switzerland
  • H.Masuda, A. Imamiya, G.Kitagata, T.Suganuma, K.Go,N.Shiratori:
    "An Analysis of Encoding Bit Rates on Mean Opinion Score and Eye Movements for Video Streaming",
    Proceedings of IADIS International Conference on Applided Computing2005, pp.401-404,Feb. 2005, Portogal.
  • 松井千里, 郷健太郎, 今宮淳美:
    「忠実度の異なる素材の再利用を考慮したプロトタイプ構築支援」,
    電子情報通信学会論文誌 D-I Vol.J88-D-I, No.2 pp.196-204 2005年2月.
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2004年
  • Xiaoyang Mao, Hiroki Kato, Atsumi Imamiya, Ken Anjyo:
    Sketch Interface Based Expressive Hairstyle Modelling and Rendering.
    Computer Graphics International 2004: 608-611
  • Shigefumi Yamamoto, Xiaoyang Mao, Atsumi Imamiya:
    Colored Pencil Filter with Custom Colors.
    Pacific Conference on Computer Graphics and Applications 2004: 329-338
  • 藤田 雄一, 蒔苗 正, 小俣 昌樹, 今宮 淳美:
    Web上のカテゴリ検索のユーザビリティ評価における原因推定のための視線情報の有用性,
    ヒューマンインタフェースシンポジウム2004論文集, pp. 921-926, 2004.
  • Hisanori Masuda, Atsumi Imamiya:
    Design of a graphical history browser with Undo facility, and visual search analysis,
    Published Online: 1 Sep 2004, DOI: 10.1002/scj.10431 Systems and Computers in Japan, Volume 35, Issue 12(pp. 32-45) November 2004.
  • Misa Grace Kwok,土屋良貴,今宮淳美:
    人間の空間記憶特性に基づく略地図生成システム,
    FIT2004 第3回情報科学技術フォーラム情報技術レターズ, pp.303-306, 2004.
  • 松井千里, 郷健太郎, 今宮淳美, 茅 暁陽.
    動画像とスケッチを組み合わせたプロトタイプ作成支援システム,
    情報処理学会第66回 全国大会講演論文集, 6P-5, 2004.学生奨励賞受賞
  • 松井千里, 郷健太郎, 今宮淳美.
    動画像とスケッチによるプロトタイプ作成支援システム,
    インタラクション2004論文集, pp. 39-40, 情報処理学会, 2004.
  • 小俣 昌樹, 石原 雅巳, Kwok, Misa Grace, 今宮 淳美,
    "感覚特性に基づいた反力と振動による流れ場の可触化,"
    FIT2004 第3回情報科学技術フォーラム情報技術レターズ, pp.287-290, 2004.
  • 小俣昌樹, 郷健太郎, 今宮淳美, 茅暁陽,
    "ネットワーク社会を目指した拡張現実感技術による情報提示法と情報操作法,"
    電子情報通信学会技術研究報告「技術と社会・倫理研究会(SITE)」, Vol.103, No.635, pp.19-24, 2004.
  • 石原 雅巳, Kwok, Misa Grace, 小俣 昌樹, 今宮 淳美.
    感覚特性に基づいた流れ場の触覚表現法,
    ヒューマンインタフェース学会研究報告集「VRの心理と生理」, Vol. 6, No. 2, pp. 31-34, 2004.
  • Zhaowu Luo, Atsumi Imamiya.
    Do Colors Affect Our Recognition Memory for Haptic Rough Surfaces?
    Proceedings of the International Workshop on Interactive Visualization and Interaction Technologies, Krokow, Poland, June 7-9,Vol.4 pp.897-904 2004.
  • Qiaohui Zhang, Atsumi Imamiya, Kentaro Go, Xiaoyang Mao.
    Resolving Ambiguities of a Gaze and Speech Interface,
    ACM Eye Tracking Research and Applications (ETRA 2004), San Antonio, TX, USA, March, 2004.
  • Qiaohui Zhang, Atsumi Imamiya, Kentaro Go, Xiaoyang Mao.
    A Gaze and Speech Multimodal Interface.
    6th International workshop on multimedia network systems and applications (MNSA2004) IEEE Computer Society, Tokyo, Japan, March, 2004.
  • Qiaohui Zhang Atsumi Imamiya Kentaro Go Xiaoyang Mao ;
    Overriding errors in a speech and gaze multimodal architecture ACM Proceedings of the 9th international conference on Intelligent user interface pp. 346 - 348,January 2004 (Portugal )
  • Daisuke Watanabe, Xiaoyang Mao, Kenji Ono, Atsumi Imamiya,
    “Gaze-Directed Streamline Seeding”,
    Proceedings of ACM First Symposium on Applied Perception in Graphics and Visualization, pp.170(poster), August, 2004.
  • Shigefumi Yamamoto, Xiaoyang Mao, Kenji Tanii, Atsumi Imamiya,
    “Enhanced LIC Pencil Filter”,
    Proceedings of International Conference on Computer Graphics, Imaging and Visualization, pp.251-256, IEEE, July 2004.
  • Xiaoyang Mao, Kenji Tsujii, Shigefumi Yamamoto, Atsumi Imamiya,
    “Colored Pencil Filter Using LIC”,
    Proceedings of IASTED International Conference on Computer Graphics and Imaging 2004 (CGIM 2004), pp.129-134, August, 2004.
  • Qiaohui Zhang, Atsumi Imamiya, Kentaro Go, Xiaoyang Mao,
    “Robust object- identification from inaccurate recognition-based inputs”,
    Proceedings of ACM International Working Conference on Advanced Visual Interfaces, pp.248-251, March, 2004.
  • Xiaoyang Mao, Daisuke Watanabe, Makoto Fujita, Atsumi Imamiya,
    "Gaze-Directed Flow Visualization",
    Proceedings of IS&T/SPIE's 16th Annual Symposium on Electronic Imaging(Visualization and Data Analysis 2004), pp.141-150,January 2004.
  • Shigefumi Yamamoto, Xiaoyang Mao, Atsumi Imamiya,
    “Colored Pencil Filter with Optical Color Blending Effect”,
    Proceedings of Visual Computing / Graphics and CAD Joint Symposium 2004(In Japanese), pp.49-53, June, 2004.
  • Yumiko Fukuhara, Xiaoyang Mao, Atsumi Imamiya,
    “Generating Animation with Pencil Drawing Effect”,
    Proceedings of Visual Computing / Graphics and CAD Joint Symposium 2004(In Japanese), pp.137-140, June, 2004.
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2003年
  • 松井千里, 郷健太郎, 今宮淳美, 茅暁陽.
    動画像を用いたユーザ参加型分析作業支援システム,
    マルチメディア通信と分散処理ワークショップ論文集, pp. 19-24, 情報処理学会, 2003.
  • Q.Zhang, A.Imamiya, K.Go, X.Mao.
    Designing a Robust Speech and Gaze Multimodal
    System for Diverse Users. Proceecings of the 2003 IEEE International Conference on Information Reuse and Integration (IRI2003), Las Vegas, Nevada, USA, October, pp.354-361, 2003.
  • Zhaowu Luo, Atsumi Imamiya.
    Color Presentation Mode Affects Human Haptic Memory for Rough Surfaces.
    Proceedings of the 2003 IEEE International Conference on Information Reuse and Integration (IRI2003), Las Vegas, Nevada, USA, October 27-29, 2003, pp.345-353.
  • 渡邊 曜子, 郷 健太郎, 今宮 淳美, 茅 暁陽:
    “多焦点表示システムの実装と評価”,
    情報技術レターズ, LM-003, September, 2003. FIT2003採択論文
  • Hisanori Masuda, Kentaro Go, Atsumi Imamiya:
    Effects of grouping thumbnail images in visual search,
    Proceedings of HCI International 2003, Crete, Greece, pp.1447-1451, 2003.
  • Kentaro Go, Yasuaki Takamoto, John M. Carroll, Atsumi Imamiya, Hisanori Masuda.
    Envisioning systems using a photo-essay technique and a scenario-based inquiry,
    Proceedings of HCI International 2003, pp.375-379, Lawrence Erlbaum Associates, Crete, Greece, June, 2003.
  • Zhaowu Luo, Atsumi Imamiya.
    How Do Colors Influence the Haptic Perception of Textured Surfaces? Universal Access in the Information Society (UAIS), Special Issue "Multimodality: a Step towards Universal Access", Vol.2, No.2, June, 2003, pp.160-172. PDF (466KB)
  • Masaki Omata, Kentaro Go and Atsumi Imamiya:
    Augmented Reality Clipboard with the Twist-Information Presentation Method,
    Proceedings of The International Conference on Advanced Information Networking and Applications, Xi'an, China, pp.392-399, 2003.
  • Aiguo He, 加羅 淳, 程 子学, 郷 健太郎, 小山 明夫, 程 同軍, 今宮 淳美.
    RIDEE-SPS: リアルタイム双方向遠隔教育環境のプレゼンテーションシステム,
    情報処理学会論文誌, Vol.44, No.3, pp.700-708, 2003.
  • K.Go, Y.Takamoto, J.M.Carroll, A.Imamiya, H.Masuda.
    PRESPE: Participatory Requirements Elicitation using Scenarios and Photo Essays.
    ACM CHI2003, pp.780-781, April, 2003.
  • Xiaoyang Mao, Toshikazu Suzuki, Atsumi Imamiya.
    AtelierM: a physically based interactive system for creating traditional marbling textures.
    Proceedings of the 1st international conference on Computer graphics and interactive techniques in Austalasia and South East Asia (ACM), pp.79-86, February, 2003.
  • H. Kato, X. Mao, S. Isobe, A. Imamiya and K. Anjyo,
    "Non-Photorealistic Hair Modeling System with Sketch Interface",
    Proceedings of Visual Computing Graphics and CAD Joint Symposium 2003(In Japanese), pp. 7-182, June, 2003.
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2002年
  • Masaki Omata, Kentaro Go and Atsumi Imamiya,
    An Information Presentation Method in the Augmented Reality World Using a Twist between User's Head and Body,
    Proceedings of International Workshop on Immersive Telepresence(pp.44-47)
  • Masaki Omata, Kentaro Go and Atsumi Imamiya,
    A Gesture-Based Presentation System for Distributed Artifacts in Mixed Reality World,
    Proceedings of The 8th International Conference on Distributed Multimedia Systems(pp.167-175)
  • Q.Zhang, A.Imamiya, Kentaro Go,
    Text Entry Application Based on Gaze Pointing,
    7th ERCIM WORKSHOP USER INTERFACES FOR ALL, pp87?102
  • H.Masuda, K.Ichikawa, K.Go, A.Imamiya,
    Measuring eye movements and mouse-pointing patterns using thumbnail images,
    Proceedings of the 4th International Conference on Methods and Techniques in Behavioral Research(Measuring Behavior 2002), pp.166-168, Amsterdam, The Netherlands, 2002.
  • 増田 尚則.今宮淳美.
    Undo機能をもつグラフィカル履歴ブラウザ設計と視覚的探索分析
    電子情報処理学会論文誌D-I Vol. J85-D-I No.8,pp.798-810
  • M.Omata, K.Go, A.Imamiya.
    A gesture-based presentation system for distributed artifacts in mixed reality world,
    8th International Conference on Distributed Multimedia Systems,DMS'2002, pp.
  • 茅 暁陽, 長坂 好恭, 山本 茂文, 今宮 淳美:
    LIC法を利用した鉛筆画の自動生成,
    芸術科学会論文誌, 第1巻, 3号, pp.147-159, 9月, 2002. PDF
  • Qiaohui Zhang, Atsumi Imamiya, and Kentaro Go.
    Text Entry Applica tion Based on Gaze Pointing,
    7th ERCIM WORKSHOP 'USER INTERFACES FOR ALL October,2002,pp
  • Xiaoyang Mao, Kouichi Kashio, Hiroyuki Kato and Atsumi Imamiya.
    Interactive Hair style Modeling Using a Sketching Interface Proceedings of International Workshop on Computer Graphics and Geometric Modeling, CGGM'2002
  • 郷 健太郎,伊藤雅広,今宮淳美.
    ズーム情報を利用した適応型遠隔カメラ制御法
    情報処理学会論文誌 Vol.43,No2,pp.585?592
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2001年
  • 喜久川 誠, 茅 暁陽, 今宮 淳美.
    LIC法を利用した頭髪テクスチャ生成
    映像情報メディア学会誌Vol.55,No10,pp.1337?1344
  • Toshikazu Suzuki, Xiaoyang Mao and Atsumi Imamiya.
    Simulating Marbling with Computer Graphics Proceedings of Visualization, Imaging, and Image Processing (VIIP 2001),PP.208-213, September 2001.
  • Xiaoyang Mao, Yoshiyasu Nagasaka and Atsumi Imamiya .
    Automatic Generation of Pencil Drawing from 2D Images Using Line Integral Convolution Proceedings of the 7th International Conference on CAD/GRAPHICS2001, PP. 240-248, August 2001.
  • Xiaoyang Mao, Makoto Shiba, and Atsumi Imamiya.
    Watermarking 3D Geometric Models Through Triangle Subdivision Proceedings of Security and Watermarking of Multimedia Contents III,IS&T/SPIES's Electronic Imaging 2001PP. 253-260,
  • Kentaro Go and Atsumi Imamiya.
    Defining and synthesizing scenarios of use,
    Proceedings of the HCI International 2001: 9th International Conference on Human-Computer Interaction, 2001.
  • 伊藤 雅弘, 大前 博敬, 郷 健太郎, 今宮 淳美.
    頭部の位置による遠隔ネットワークカメラ制御,
    情報処理学会第62回全国大会講演論文集, 2001.
  • Xiaoyang Mao, Makoto Shiba, and Atsumi Imamiya
    Watermarking 3D Geometric Models Through Triangle Subdivision Proceedings of Security and Watermarking of Multimedia Contents III,IS&T/SPIES's Electronic Imaging 2001 Jan.2001
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2000年
  • Makoto Kikukawa, Xiaoyang Mao, Kouichi Kashio and Atsumi Imamiya.
    Generating Realistic Hair Texture with Line Integral Convolution Proceedings of Computer Graphics and Imaging 2000 (CGIM 2000),PP.45-50 Nov.2000
  • Xiaoyang Mao, Yuji Hatanaka, Atsumi Imamiya, Yuki Kato, and Kentaro Go.
    Visualizing Computa‐tional Wear with Phys‐ical Wear Proceedings of the 6thERCIM Workshop on "User Interfaces for All", pp.110-121, Florence, Italy,2000. Oct.2000
  • Hisanori Masuda, Atsumi Imamiya, Kentaro Go, and Xiaoyang Mao.
    An Evaluation of a Graphical History Tool with an Eye Tracker Proceedings of the 6thERCIM Workshop on "User Interfaces for All", pp. 201 Oct.2000
  • Masaki Omata, Kentaro Go, and Atsumi Imamiya.
    A Gesture-Based Interface for Seamless Communication between Real andVirtual Worlds Proceedings of the6th ERCIM Workshop on "User Interfaces for All",pp. 122-134, Florence Oct.2000
  • 喜久川 誠, 茅暁陽, 藤田昇, 今宮淳美.
    ソリッドテクスチャリングを利用した3次元任意面における線積分畳み込み法, 画像電子学会誌, 第29号, 第4号, PP.283-291 平成12年7月
  • Hisanori Masuda, Atsumi Imamiya, Kentaro Go, and Xiaoyang Mao.
    An Evaluation of a Graphical History Tool with an Eye Tracker, Proceedings of the 6th ERCIM Workshop on "User Interfaces for All", pp. 201-206, Florence, Italy, 2000.
  • 郷 健太郎.
    システム開発におけるシナリオの導入,
    オブジェクト指向2000シンポジウム資料集, 情報処理学会, pp. 149-159, 2000.
  • Kentaro Go, Tomokazu Takahashi, and Atsumi Imamiya.
    A Case Study on Participatory Redesign of Web Site with Scenario-Based Techniques,
    Proceedings of the Seventh Internationnal Conference on Parallel and Distributed Systems:Workshops, pp.161-166, July, 2000.
  • Xiaoyang Mao, Makoto Kikukawa, Kouichi Kashio and Atsumi Imamiya
    "Automatic Generation of Hair Texture with Line Integral Convolution"
    To appear in Proceedings of Information Visualization 2000, July, 2000.
  • 伊藤 洋, 今宮 淳美, 唐沢 博, 小方 孝, 岩沼 宏治, 茅 暁陽, 福本 文代, 服部 元信, 小澤 賢司, 郷健太郎
    マルチモーダルユーザインターフェースを備えた高次コミュニケーション空間の構築
    (創造的情報通信技術研究開発制度)
    平成12年度 通信・放送機構 研究発表会予稿集<資料発表編>; pp.177-178, 6月.
  • Kentaro Go, John M. Carroll, and Atsumi Imamiya,
    Familyware: Communicating with someone you love,
    The IFIP WG 9.3 International Conference on Home Oriented Informatics and Telematics, pp.125-140, June, 2000
  • 渡辺 広宜,長坂 好恭,茅 暁陽,今宮 淳美
    CGによるデッサン風スケッチ画の自働生成
    Visual Computing グラフィックスとCAD合同シンポジウム'2000予稿集 PP. 113-118, 2000年6月
  • 小俣 昌樹, 田上 和典, 郷 健太郎, 今宮 淳美
    情報ネットワーク上の遠隔ユーザビリティ評価システム開発
    第6回ヒューマンインタフェース学会研究会, 電子情報通信学会研究会「ギガビットネットワーク/インターネットとマルチ>ディア」特集 平成12年2月
  • Xiaoyang Mao, Hidenori Higashida and Atsumi Imamiya,
    " Fast Placement of Evenly Spaced Streamlines on Curvilinear Grid Surfaces",
    Proceedings of Visual Data Exploration and Analysis VII, IS&T/SPIES's Electronic Imageing 2000, PP. 280-289, January, 2000.
  • Kentaro Go, John M. Carroll, and Atsumi Imamiya.
    Surveying scenario-based approaches in system design,
    IPSJ SIG Notes, HI-87-8,pp. 43-48,January,2000.
  • 郷 健太郎, John M. Carroll, 今宮淳美.
    ユーザの視点を取り入れる技術:システム開発におけるシナリオの役割,
    情報処理学会誌,Vol. 41, No. 1, pp. 82-87,2000年1月
  • 茅 暁陽,東田 秀憲、畑中 雄二、今宮 淳美
    "3次元面上におけるストリームラインの均等配置"
    「情報処理学会論文誌」,Vol. 41, No.3, 2000.
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1999年
  • Kentaro Go and Norio Shiratori.
    A Decomposition of a Formal Specification:A Revised Constraint-oriented Method,
    IEEE Transactions on Software Engineering, Vol. 25, No. 2, pp. 258-273, 1999.
  • 蔡 敏華、今宮 淳美、
    「制約オブジェクトグループベースのUndo機構と履歴ツール」、
    ソフトウエア工学研究会 123-2、 情報処理学会、1999.5.14, pp.9-16.
  • 古屋 利光、坂本 忠明、今宮 淳美、
    「仮想空間上のカーソルへの付帯表現によるユーザモデル」、
    ヒューマンインタフェース研究会84ー1 &情報>ディア研究会35ー1、 情報処理学会、1999.8.20、pp.1-6.
  • 坂本 忠明、望月 孝哲、今宮 淳美、
    「瞬目の視知覚特性の分析」、
    ヒューマンインタフェース研究会84ー3 &情報>ディア研究会35ー3、 情報処理学会、1999.8.20、pp.13-18.
  • 水野 貴弘、小俣 昌樹、今宮 淳美、
    「仮想空間上の作業タスクにおける両手入力の操作分析」、
    ヒューマンインタフェース研究会84ー14 &情報>ディア研究会35ー14、 情報処理学会、1999.8.20、pp.79-83.
  • 今宮淳美,伊藤 洋
    高速情報ネットワーク上でのコラボレーションのためのマルチモーダルインタラク ションと遠隔評価仮想環境
    山梨大学工学部研究報告(招待論文), 第50巻,1999年12月,pp.23-40.
  • 東田 秀憲,茅 暁陽,今宮 淳美
    "3次元面上におけるストリームラインの高速均等配置"
    Visual Computing グラフィックスとCAD合同シンポジウム'99予稿集,pp. 37-41, 1999年6月.
  • 喜久川 誠, 茅 暁陽, 今宮 淳美
    「LIC法による絵画的頭髪表現と簡易ヘアスタイルデザインツール」
    情報処理学会 グラフィックスとCAD研究会第13回夏の集中研究集会,pp 73-78, 1999.
  • 柴 誠,茅 暁陽,今宮 淳美
    「三角形再分割による3次元モデルへの情報埋めこみ」
    情報処理学会第59回全国大会,特2-147ー154,1999年9月
  • 喜久川 誠,茅 暁陽,今宮 淳美
    "LIC法を利用した頭髪のソリッドテクスチャリング"
    『NICOGRAPH/MULTIMEDIA論文コンテスト』の論文集に掲載,1999.
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1998年
  • 坂本 忠明,今宮 淳美,
    「ユーザ操作のストーリ展開の分析」,
    第14回ヒューマンインタフェースシンポジウム論文集,計測自動制御学会,Sept.1998.pp.711-714.
  • X. Mao, Y. Hatanaka, H. Higashida and A. Imamiya,
    "Image-Guided Streamline Placement on Curvilinear Grid Surfaces",
    To appear in the Proceedings of IEEE Visualization'98, October 1998.
  • Meng,C,Yasue,M.,Imamiya,A.,Mao,X.:
    "Visualizing Histories for Selective Undo and Redo",
    July 1998, Proc. APCHI98, Hayama,Japan, pp.459-464.
  • Mao,X., Hong,L.,Fujita,N.,Kikukawa,Kaufman,A.,Imamiya,A. :
    "Multi-Granularity Noise for Curvilinear Grid LIC",
    June 1998, Proc.Graphics Interface 98,Vancouver, Canada,pp.193-200
  • N. Fujita, M. Kikukawa, X. Mao and A. Imamiya:
    "Acceleration of Solid Texturing-Based 3D LIC",
    Proceedings of IASTED International Conference on Computer Graphics and Imaging, PP. 175-178, 1998.
  • 茅 暁陽, 今宮 淳美:
    「3次元LIC法による任意サーフェース上の流れ場の可視化」
    日経サイエンス, pp. 90, 1998年6月
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1997年
  • 今宮淳美,孟キ,増田尚則,茅 暁陽:
    「GUIからインフォ>ーションビジュアリゼーションへ」
    関東AVSユーザー会/InfoVizシンポジウム予稿集,pp.29ー34.1997年3月.
  • Yamada,H.,Fukumoto,F,Imamiya,A.:
    6q Reference Analysis of Deictic Expressions to Visual Objects",
    September 1997, Proc. RANLP97, Bulgaria,pp.300-305.
  • 茅 暁陽, 喜久川 誠, 藤田 昇, 今宮 淳美,
    「LIC法による3次元任意面上の流れの可視化」,
    計算工学講演会論文集 Vol.2, No. 2, PP. 483 - 486, 1997
  • 藤田 昇, 茅 暁陽, 今宮 淳美:
    「CGマーブリングの基礎的検討」
    情報処理学会 第87回 グラフィックスとCAD研究会,PP. 19-23, 1997.
  • 喜久川 誠, 茅 暁陽, 今宮 淳美:
    「グラフィックス・アクセラレータを利用した3次元LIC法の高速化」
    情報処理学会 第87回 グラフィックスとCAD研究会,PP. 43-47, 1997.
  • 茅 暁陽:
    Khoros - 画像処理ソフトウェアパッケージ」
    bit別冊 インターネット時代の数学, pp. 246-253, 1997
  • C.Zhou and A.Imamiya:
    "Object-based Nonlinear Undo model ",
    Aug. 1997 Proc.IEEE COMPSAC97.Washington DC USA,pp.50-55
  • C.Zhou and A. Imamiya:
    "Object-Based Linear Undo Model ",
    July 1997,INERACT97IFIP,Sydney,Australia,pp.252-259.
  • C.Zhou and A.Imamiya:
    "Object-based Undo model ",
    June 1997,4th Eurographics Workshop on Design,Specification,and Verification of interactive system, Granada Spain,pp.361-375.
  • X.Mao, Fujita,N,Kikukawa,M,A.Imamiya:
    "Line Integral Convolution for Arbitrary 3D Surface through Solid Texturing",
    April 1997, ,Proceedingd of 8th Eurographics Workshop on Visualization in Scientific computating, France,pp.67-76
  • A.Imamiya and D.Zhang:
    "Geometric Model and Visualization of Breaking Waves ",
    April 1997, in Visualization and Modeling Earnshaw,ed), Academic Press,pp.359-371
  • 坂本忠明,今宮淳美:
    「三次元図形マッチングタスクにおけるダイヤル回転操作の分析」,
    ヒューマンインタフェース研究論文集,Vol 6.No.1,1997,計測自動制御学会,pp.29ー38.
  • 秋山直人,池戸孝,小俣昌樹,船戸康徳,坂本忠明,今宮淳美:
    「学習プロセスを考慮したWeb上のCG学習支援システムの試作と改善」,
    情報処理学会 グラフィクスとCAD研究会,85ー5, pp.25ー30.
  • 孟 キ, 茅 暁陽,今宮淳美:
    「Visualization of Selective Undo/Redo History」,
    情報処理学会,ヒューマンインタフェース研究会,71ー3,pp.15ー22.
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1996年
  • 増田尚則,今宮淳美:
    「Multitreesにおける対話操作の実現」,
    情報処理学会 ヒューマンインタフェース研究会,67ー1 pp.1ー8.
  • 坂本忠明,佐藤知弘,今宮淳美:
    「マウス操作モデルー移動速度と方向の影響」,
    情報処理学会,ヒューマンインタフェース研究会 66ー5,pp.29ー34.
  • 船戸康徳,宮浦慎司,坂本忠明,今宮淳美:
    「ボタン操作の評価実験」,
    情報処理学会,ヒューマンインタフェース研究会 66ー6,pp.35ー40.
  • X. Mao:
    "Splatting of Non Rectilinear Volumes through Stochastic Resampling",
    IEEE Transaction on Visualization and Computer Graphics,Vol. 2, No. 2, PP. 156-170, 1996
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1995年
  • D.Zhang , A.Imamiya:
    "Application of genetic algorithms for modeling breaking waves"
    Nov.1995, Proceeding of the fourth International Conference on CAD/CG, pp.351-356 China
  • D.Zhang and A.Imamiya:
    "Modelling breaking ocean waves",
    Aug.1995,Computer graphics and applications (Pacific Graphics'95) ,World Scientific Publishing Co. pp.253-264 Korea
  • A.Imamiya and T.Sakamoto:
    "Rotating objects using dials ",
    July 1995,Synbiosis of Human and Artifact (HCI'95) Elsevier Science, B.V. pp.731ー736,Yokohama
  • 今宮淳美:
    「GUIの基礎 」(翻訳)
    June 1995, 日経BP出版センター 242p
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1994年
  • 土肥 浩、今宮 淳美:
    「操作履歴に基づく図形制約充足」
    ヒューマンインタフェース研究会53ー18、情報処理学会 pp. 133-140
  • 田 悦,今宮淳美:
    「アイコンの意味表現および編集システム」
    ヒューマンインタフェース研究会55ー20,情報処理学会,pp.151ー158.
  • 坂本忠明,今宮淳美:
    「三次元図形同異判定過程への描画法の影響」
    Sept.1994,情報処理論文誌 vol.35,no.9 (1994) pp.1768ー1778.
  • 船戸康徳,今宮淳美:
    「ステートチャートによるユーザインタフェースの設計環境」
    Sept.1994,, インタラク ティブシステムとソフトウエアに関するワークショップ論文集;ソフトウエア科学会,近代科学社 pp.129ー136
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1993年
  • 坂本,今宮:
    「三次元図形マッチングタスクにおけるダイアル回転操作の分析」,
    ヒューマンインタフェース研究会 49-9,情報処理学会,pp.65-72,1993年7月.
  • 別所 正隆、今宮 淳美:
    「Persistent tree を用いる二分木探索木の対話的視覚化」
    信学技報COMP92-85, 電子情報通信学会 pp. 1-10、1993年3月
  • 矢崎 孝,今宮 淳美:
    「制約を用いるステートチャートエディタ」,
    信学技法 ,COMP92-86,電子情報通信学会,pp.11-20,1993年3月.
  • 渡辺喜道,今宮淳美,三宅一巧:
    「 仕様記述変換に基づく対話型ユーザインタフェース設計システム」
    July1993, 情報処理学会論文誌, vol.34,no.7 , pp. 1589ー1600.
  • 今宮淳美:
    「人間とコンピュータの認知的共生のための ユーザイ ンタフェース設計」
    June1993,人工知能学会誌,vol. 8,no.6 , pp. 709ー712.
  • Imamiya,A.:
    "Human factors of Rotation --- The effect of Graphical Representations on the process and Performance in Mental Rotation",
    Annals of Applied Information Sciences,Vol.18,No1 & 2, March 1993,pp.29-39
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